22 oktober 2008

Svenska nationella

Paniiiiiiik!
Jag ska ha muntligt Nationellt prov i svenska idag.
Alltså ska jag stå framför klassen i fem minuter och prata om någonting som jag själv valt att utgå ifrån.
Halva klassen redovisade förra veckan, vilket betydde att jag fick massor med idéer som jag inte kunde använda, och den idén jag hade krossades rejält av att Astrid hade precis samma ingång, precis samma inledning, och roughly samma upplägg som jag hade tänkt att ta!
Så då ville jag ju inte också ta det.

Jag är visserligen nöjd med det jag kommit på, men det gör ju inte saker och ting lättare. Jag måste ju fortfarande redovisa.
Inför klassen.
I fem minuter.

Inte heller blir det lättare av att ligga vaken och tänka det där måste jag säga, och det där måste jag få med, och så där kan jag ju inte säga, och det här kommer gå åt helvete! natten innan, med andra ord inatt.

Jag har panik! Jag klarar inte det här! Och jag är säker på att det kommer gå åt skogen.

Åh, min mage!

Inga kommentarer: