07 oktober 2008

Huvudstad

Igår var jag i Stockholm.
Quite spontaniously.
Jag bestämde mig för det i torsdags, att jag ville bort bort bort, bara få vara helt själv, vandra omkring i Gamla stan...
Så jag åkte dit!
Det var jättemysigt. Hela förmiddagen gick jag omkring alldeles själv, SF-bokhandeln fick väl sina välförtjänade två timmar, antikvariat fick någon timme de också, klädaffärer ut och in och allt var för dyrt, och halv fyra gick jag och hämtade Kookie på hennes FU, och så gick vi omkring tillsammans istället.
Fika, presenter (eftersom någon fyllt 16 för jättelänge sedan), och runt runt runt i Stockholm var vad vi gjorde.
Hon är en mysig filur.

Jag köpte tre stycken böcker; en nytryckning av den första översättningen av Alice i Underlandet (som jag nu har tänkt att jag ska läsa för första gången, och slå fast att den inte är bra), Den engelske patienten (som vi just nu läser i bokklubben och som inte gått att hitta någonstans alls!) och den första boken om Skivvärlden av Terry Pratchett eftersom typ 9 personer nu sagt att "Den måste du läsa Emma!"
Så nu ska jag läsa den.
Underbar dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan hoppsan. hur har du det? bra hoppas jag. det där med sthlm lät mysigt. vilken bokhandel är SF handeln? vart ligger den?
du, johanna har fått lite förhinder på onsdagen, när vi ska ha möte. kan du på torsdagen? samma tid och plats. kram! Alex

Anonym sa...

Perfekt super duper! det blir så konstigt när man byter dag hela tiden. tänkte om du kan ta ett tåg så du kommer till linghem fem i sex, så hämtar jag upp allihop där. passar det dig? kram alex