09 november 2008

Nej, inget särskillt... Städar bara... Det vanliga

Alla som känner mig vet att städning inte är min favoritsyssla, och att mitt rum aldrig är helt och hållet i ordning. Alltid ligger det någonting, någonstans.
Men mensvärk, huvudvärk och fortfarande feber kräver radikala tillvägagångssätt. Hela förra veckan spenderades med att titta på Grey's Anatomy, Heroes och Private Practice, men nu var avsnitten slut, och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. (Vet ni hur frustrerande det är att inse att man kommit ikapp USA i sina serier, och med andra ord kanske måste vänta flera DAGAR på nästa program? Nej, jag trodde inte det. Det är hemskt.)
Så mot bättre vetande rensade jag klart min garderob, som jag började rensa i fredags, och efter det tog jag tag i att städa och rensa mitt rum. Det höll värken i schack, och det hände ju någonting.
Inte bara är mitt rum nu RENT (inte dammsuget, det finns en gräns), utan jag har också rensat bort tonvis med papper och prylar. Mensvärk är den absolut bästa motivationen för att bli av med saker, jag lovar.
Det finns vissa saker jag kommer att sakna om två månader eller så och då inse att jag slängt för länge sedan, men det är en risk jag får ta.
Mitt rum är nu helt skinande rent.


Nästan^^

2 kommentarer:

Nilla sa...

Om du har tråkigt så har jag ett par förslag på några tv-serier
Dirty sexy money (sådär)
Fringe (hygglig sci-fi)
Gossip girl
Lipstick jungle (har inte hunnit se så mycket ännu)
The Starter wife (jättebra)
True blood ( alexander skarsgård är med i denna hollywood producerade vampyr serie)

My sa...

Hej Gumman! Hata mensverk, hade det hela tentan, man kanske kan få extra tröst poäng för det!? Måste fråga!...Ihärdig influ. det där,hoppas du snart blir bra igen!Bamse kram Mysan!