02 november 2008

Autumn,

Veckor försvinner så fort.
Swoooosh så är plötsligt höstlovet borta. Mitt sista höstlov.
Sundsvall är en underbar stad, med det vackraste campus jag någonsin sett. Kärlekkärlek! Dagarna hos My innefattade stadsvandring, bio, universitetsfest, film, god mat, skratt, ABBA, fika och shopping. Resan dit innefattade dessutom 1,5h väntan i Stockholm eftersom tåget dit blev försenat, och detta resulterade i att jag missade min anknytning. Men då kom Kookie som en räddare i nöden hela vägen från Sundbyberg och väntade tillsammans med mig.
Sedan kom jag hem igen på tisdagen. En händelsefattig onsdag följdes av att en viss Malini fyllde 18år på torsdagen. Jag och Emme och Elle bjöd på överraskningsfika på Café M, där dessutom jag och Emme gjorde ett katastrofalt försök att gömma oss ibland kuddarna.
Den kvällen var det så dags för Bokklubbens första filmkväll, då vi såg Den Engelska Patienten. Johanna kunde tyvärr inte komma, men Jag och Emma och Alex kurade upp oss i soffan hemma hos A och tittade på den. Boken var en av de sämsta jag någonsin läst, men 2.5h filmtittande har faktiskt aldrig gått så fort någonsin. Filmen överträffade åtminstone mina förväntningar.
Nu ska vi antingen läsa Shakespeare's Så tuktas en Argbigga, och sedan se 10 orsaker att hata dig, som bygger på den, eller Flickan med pärlörhänge av Tracy Chevalier.
Mys Mys:)
Allhelgona firades uppe i Torsby, där de tände ljus för morfar i kyrkan både igår och idag. Idag hade vi sedan knytkalas hemma hos morfar med alla familjer representerade. Familjemiddagar är alltid... intressanta.

Dessutom så har nu den första snön fallit! Jag har det på kort, och det är vackert och ger mig julkänningar till tusen. December? Nehe, inte än...

Inga kommentarer: